Era de asteptat: cu 2 curse inainte de finalul sezonului, britanicul Lewis Hamilton (Mercedes) este sigur ca va fi incoronat campion al lumii de Formula 1, avand un avans de peste 50 de puncte (cate mai pot fi facute, maximum), mai precis 56, in fata secundului sau, germanul Sebastian Vettel (Ferrari), un titlu pecetluit la Ciudad de Mexico, unde olandezul Max Verstappen (Red Bull) a trecut primul linia de sosire.

Observati ca m-am abtinut sa scriu ca Max Verstappen a castigat Marele Premiu al Mexicului, pentru ca aceasta antepenultima proba a CM 2018 de F1, de pe Autodromo Los Hermanos Rodriguez, s-a decis printr-o manevra, din nou, prea impetuoasa, sa nu spun mai mult, a tanarului batav, care si-a anulat in primul kilometru, la propriu, concurenta.

Concret, plecat de pe pozitia a doua de pe grila, dupa Sebastian Vettel (am martori ca m-am temut ca va produce, din aceasta postura, un incident, acesta era pericolul principal pentru Ferrari, confirmat, din pacate), Verstappen a atacat fara ezitare inca de la primul viraj, la 900 m de la linia de start, rupand ‘en passant’ “nasul” monoplasului lui Vettel, dar cu daune si pentru Lewis Hamilton si chiar pentru coechipierul sau de la Red Bull, Daniel Ricciardo.

De altfel, Vettel si Hamilton au fost nevoiti sa intre imediat la standuri, pentru a schimba bucatile din masina rupte de Verstappen, iar Ricciardo a mai dus-o vreo cateva tururi, dupa care a abandonat.

Situatia s-a dovedit mana cereasca pentru Hamilton, chiar daca a rulat multa vreme in coada plutonului, abia reusind sa urce in puncte, pe 9 la final, in timp ce Vettel, cu toate recordurile de circuit, facute in cavalcada, nu a putut face mai mult decat locul 4, insuficient pentru a ramane in carti pentru titlu.

Asa ca Verstappen obtine a 2-a victorie de Mare Slem, dupa Sepang, in Malaezia (intr-un sezon in care a implinit 18 ani, a abandonat din cauza incidentelor de 7 ori, ba chiar la precedenta cursa, la Austin, a fost declasat din aceeasi cauza, pierzand podiumul, in timp ce Lewis Hamilton a inceput sarbatoarea.

Pe buna dreptate, britanicul si Mercedes fiind pe buna dreptate castigatori ai titlurilor anul acesta, pentru Lewis Hamilton insemnand al 4-lea trofeu suprem din cariera, care il aseaza pe locul 3 in clasamentul all time al titlurilor, dupa Michael Schumacher – 7, Juan Manuel Fangio – 5, si alaturi de Alain Prost si Sebastian Vettel – cate 4. De asemenea, Lewis Hamilton devine cel mai titrat pilot britanic din istorie.

Un lucru dincolo de orice dubiu: Hamilton a fost cel mai bun, cu 10 Mari Premii din 18 castigate si 11 pole position, orice contestatie devine ridicola. Iar aceste incidente de cursa, desi cam repetate de unul si acelasi pilot, fac, totusi, parte din aceasta competitie de mare tensiune si complexitate!

Iata clasamentul Marelui Premiu al Mexicului, a 18-a proba a CM de F1:
1. Max Verstappen (Olanda) Red Bull – TAG Heuer 1:36:26.550
2. Valtteri Bottas (Finlanda) Mercedes +00:19.678
3. Kimi Raikkonen (Finlanda) Ferrari 00:54.007
4. Sebastian Vettel (Germania) Ferrari 01:10.078
5. Esteban Ocon (Franta) Force India – Mercedes 1 tur
6. Lance Stroll (Canada) Williams-Mercedes 1 tur
7. Sergio Perez (Mexic) Force India – Mercedes 1 tur
8. Kevin Magnussen (Denmarca) Haas – Ferrari 1 tur
9. Lewis Hamilton (Marea Britanie) Mercedes 1 tur
10. Fernando Alonso (Spania) McLaren 1 tur
11. Felipe Massa (Brazilia) Williams-Mercedes 1 tur
12. Stoffel Vandoorne (Belgia) McLaren 1 tur
13. Pierre Gasly (Franta) Toro Rosso – Renault 1 tur
14. Pascal Wehrlein (Germania) Sauber – Ferrari 2 tururi
15. Romain Grosjean (Franta) Haas – Ferrari 2 tururi

Clasamentele Campionatului Mondial inaintea ultimelor doua curse (12 noiembrie, Brazilia si 26 noiembrie, Abu Dhabi):
Piloti:
1. Lewis Hamilton (Marea Britanie) Mercedes 333 puncte
2. Sebastian Vettel (Germania) Ferrari 277
3. Valtteri Bottas (Finlanda) Mercedes 262
4. Daniel Ricciardo (Australia) Red Bull 192
5. Kimi Raikkonen (Finlanda) Ferrari 178
6. Max Verstappen (Olanda) Red Bull 148
7. Sergio Perez (Mexic) Force India 92
8. Esteban Ocon (Franta) Force India 83
9. Carlos Sainz Jr (Spania) Renault 54
10. Lance Stroll (Canada) Williams 40
11. Felipe Massa (Brazilia) Williams 36
12. Nico Huelkenberg (Germania) Renault 34
13. Romain Grosjean (Franta) Haas 28
14. Kevin Magnussen (Denmarca) Haas 19
15. Stoffel Vandoorne (Belgia) McLaren 13
16. Fernando Alonso (Spania) McLaren 11
17. Jolyon Palmer (Marea Britanie) Renault 8
18. Pascal Wehrlein (Germania) Sauber 5
19. Daniil Kviat (Rusia) Toro Rosso 5
20. Marcus Ericsson (Suedia) Sauber 0
21. Antonio Giovinazzi (Italia) Sauber 0
22. Pierre Gasly (Franta) Toro Rosso 0
23. Brendon Hartley (Noua Zeelanda) Toro Rosso 0

Constructori:
1. Mercedes 595
2. Ferrari 455
3. Red Bull – TAG Heuer 340
4. Force India – Mercedes 175
5. Williams-Mercedes 76
6. Toro Rosso – Renault 53
7. Renault 48
8. Haas – Ferrari 47
9. McLaren 24
10. Sauber – Ferrari 5

Advertisements