O fi bine, o fi rau? Nu stiu, cert este ca Marele Premiu al Azerbaidjanului, castigat duminica pe circuitul stradal din Baku de australianul Daniel Ricciardo (Red Bull) a semanat mai mult a cursa din Nascar decat una de Formula 1, pentru ca daca ar fi sa povestim pe indelete am vorbi mai mult de incidente.

Cum este cel din fotografia de mai sus, in care Vettel este obligat sa-l loveasca pe Hamitlon, sub safety car, britanicul, aflat pe primul loc, incetinind nepermis. Ciocnire care a dat totul peste cap, intr-un moment in care lucrurile pareau asezate, cu ocupantul pole-position pe primul loc…

Asa ca, onest sa fiu, nici de rezultate nu sunt prea sigur, desi sunt convins ca Ricciardo a binemeritat victoria si nu va avea probleme. De la el in jos, insa, o ciudatenie mai mare decat alta. Pe doi, finlandezul Valtteri Botas (Mercedes), cel care a inceput scandalul din primul viraj al zilei, lovindu-l pe Vettel imediat dupa start, fiind la un moment dat chiar scos din cursa. Asta e la rele.

Pe 3, la bune, canadianul cvasi-debutant Lance Stroll (Williams), cel mai tanar pilot pe un podium din istorie, la 18 ani si 239 de zile, invins chiar pe linia de sosire de finlandez. Canadianul, care reuseste sa urce pe locul 3 dupa 16 ani (ultima oara, Jacques Villneuve, la Marele Premiu al Germaniei, in 2001) este, in plus, un pic compatriot cu noi, tatal lui, Lawrence Stroll, nascandu-se pe aici, prin Romania.

Pe 4, meritat, Sebastian Vettel (Ferrari), care a trecut prin toate fazele, inclusiv prin ciocnirea la care l-a provocat Hamilton, dar si un pit-stop de penalizare de 10 secunde, liderul clasamentului mondial al pilotilor venind chiar in fata urmaritorului lui principal, Lewis Hamilton (Mercedes), al 5-lea, daca juriul nu va hotari altfel.

Sub aceasta rezerva, a unor decizii ale comisarilor de cursa, sa mai adaug doar ca dupa 23 de tururi am avut steag rosu, o pauza de aproape o jumatate de ora, si restart, iar pana atunci 15 tururi fusesera parcurse in urma masinii de securitate, asa ca ma intorc si zic: Formula 1 a ajuns la moda americana nu numai in ce priveste proprietarii, ci si astfel de ciocniri.

A, sa nu uit alta brambureala nemaintalnita: Hamilton a fost nevoit sa treaca pe la standuri o data pentru ca i s-a desprins, din cauza incidentelor frecvente, gulerul acela de protejare a gatului, din monoplas! Precum si faptul ca McLaren a luat primele sale 2 puncte, prin locul 9 al lui Fernando Alonso. Si ca nabadaiosul Max Verstappen abandoneaza a 5 oara in ultimele 6 curse!

Clasamentul Marelui Premiu al Azerbaidjanului, a 8-a proba a CM de Formula 1:
1. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-TAG Heuer) 306,000 km in 2h03:55.570
(medie orara: 148,176 km)
2. Valtteri Bottas (Finlanda/Mercedes) la  3.904
3. Lance Stroll (Canada/Williams-Mercedes) la  4.009
4. Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) la  5.976
5. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) la  6.188
6. Esteban Ocon (Franta/Force India-Mercedes) la  30.298
7. Kevin Magnussen (Danemarca/Haas-Ferrari) la  41.753
8. Carlos Sainz Jr (Spania/Toro Rosso-Renault) la  49.400
9. Fernando Alonso (Spania/McLaren-Honda) la  59.551
10. Pascal Wehrlein (Germania/Sauber-Ferrari) la  1:29.093
11. Marcus Ericsson (Suedia/Sauber-Ferrari) la  1:31.794
12. Stoffel Vandoorne (Belgia/McLaren-Honda) la  1:32.160
13. Romain Grosjean (Franta/Haas-Ferrari) la  1 tur
. Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) la  5 tururi

Clasamentele Campionatului Mondial de Formula 1:
Piloti:
1. Sebastian Vettel (Germania) 153 puncte
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie) 139
3. Valtteri Bottas (Finlanda) 111
4. Daniel Ricciardo (Australia) 92
5. Kimi Raikkonen (Finlanda) 73
6. Max Verstappen (Olanda) 45
7. Sergio Perez (Mexic) 44
8. Esteban Ocon (Franta) 35
9. Carlos Sainz Jr (Spania) 29
10. Felipe Massa (Brazilia) 20
11. Nico Hulkenberg (Germania) 18
12. Lance Stroll (Canada) 17
13. Kevin Magnussen (Danemarca) 11
14. Romain Grosjean (Franta) 10
15. Pascal Wehrlein (Germania) 5
16. Daniil Kviat (Rusia) 4
17. Fernando Alonso (Spania) 2

Constructori:
1. Mercedes-AMG 250 puncte
2. Ferrari 226
3. Red Bull 137
4. Force India 79
5. Williams 37
6. Toro Rosso 33
7. Haas 21
8. Renault 18
9. Sauber 5
10. McLaren-Honda 2

Advertisements