FC Dinamo nu va avea stadion! Am scris textul de mai jos in urma cu 10 zile, dar nu l-am postat, sperand sa ma insel. Iata, insa, ca acum lucrurile sunt aproape lamurite: echipa de fotbal nu are si nu va avea stadion, nici vechi, ca nu mai poate fi folosit, e o ruina, si cu atat mai putin unul nou! Moment greu…

Vorbele multe sunt produse la greu nu ca sa explice, ci ca sa ascunda, in fiecare zi ce ne-a fost lasata de la Cel de Sus ne lovim de o limbarita atotstapanitoare, totul este ‘comunicare’, ‘stiti, de fapt totul este in regula’, dar avem noi probleme sa intelegem, fie ca suntem cam saracuti cu duhul, fie ca unii nu stiu “sa comunice”.

Dar totul este ca si rezolvat (vorba aia, trece-o la rezolvate), mai lipsesc niste amanunte. De-o pilda, asta, cu stadionul Dinamo, care este pe cale sa iasa din programul de modernizare totala de catre CNI, adica de stat, din cauza ca o Asociatie, FC Dinamo, alta decat actuala entitate fotbalistica, aia veche, a lui Nicolae Badea-Computerland, are drept de folosinta pana la sfarsitul lumii (adica are un contract fara termen, daca ati pomenit asa ceva…) pe arena.

Daca puteti crede asa ceva, sa fiti sanatosi, veti trai linistiti pana la adanci batraneti…

Si, ne spune doamna ministru de interne, citind de pe o foaie niste fraze avocatesti pline de vorbe mestesugite (ati observat, cand vrei sa ascunzi ceva nu folosesti doar cuvinte multe, ci si greu de inteles), daca semneaza domnul Nicolae Badea un act aditional la pardalnicul de contract pe vecie, prin care sa renunte la nu se stie ce, gata totul se rezolva.

Altfel am mai aflat ca sunt probleme mari, cum ar fi ca ACSFC Dinamo, a domnului Nicolae Badea, ar fi in insolventa, ceea ce complica lucrurile, ca se afla in proceduri, iar CS Dinamo Bucuresti, administrator al bazei sportive, proprietar fiind MAI, este creditor chirografar (vorba mare, de fapt este unul dintre creditorii prioritari, ca sa vorbim romaneste, cam cum este statul), pentru 4,3 milioane de lei, dintr-un total pe care eu unul l-am socotit la vreo 50 milioane de lei (nu stau sa explic cum am ajuns la suma, sa nu va fac si eu din vorbe aiurea, dar e foarte simplu, de trei simpla, ‘daca 4,3 milioane inseamna 8,3 la suta, 100 la suta, inmultiti cu 12…).

Nu vreau sa umflu si eu gogoasa, spun doar parerea mea, ma credeti bine, nu ma credeti, tot bine: NU SE VREA un stadion nou in una dintre zonele cele mai ravnite din Bucuresti, pentru fel de fel de chestii banoase (cum ar fi un cartier rezidential, ceva office, vreun Mall procopsit, si pana acum s-ar fi facut fara probleme, dar, din cate stiu eu, care am trait o viata in Floreasca, iar acum stau la vreun km, pe Stefan cel Mare, doua sunt cauzele care au impiedicat pana acum deturnarea complexului sportiv (aflat tot in paragina, de la velodrom la arena paradita fosta Victoria, adica grosul suprafetei).

Primul motiv este ca in maruntaiele terenului se afla o mataraie de conducte, cabluri electrice, tuneluri pentru utilitati, care sunt extrem de greu de stramutat in cazul unor constructii cu subsol, inclusiv pentru parcari, al doilea, tot principal, este ca sunt izvoare de apa relativ aproape de suprafata, ceea ce scumpeste orice fundatie solida. Ia intrebati pe cei din Spitalul de urgenta ce apa rece si buna au din putul din zona, apa acolo nevenind din reteaua orasului!

Bine, ar mai fi si oarece teama de suporteri, nu-i bine sa-ti pui in cap asemenea baieti organizati, care pot face probleme mari, taman acum, cand strada fierbe la orice stramba a decidentilor. Si atunci se trage de timp, cu astfel de discutii fara sfarsit, pana cand… “asta este, noi am vrut, dar s-a intarziat in justitie, alti creditori chirografari, judecatorul sindic, masa credala alea, alea, nu mai era timp de stat, se apropie Euro-2020, trebuie facute arenele alea, pentru care ne-am angajat”. Ma rog, speranta moare ultima, par sa spuna suporterii si s-ar putea sa fie un segment de populatie de luat serios in seama…

Ce pacat, nu, ce stadion frumos ar fi iesit?! A, parca v-am mai spus: in 1990, din transferul lui Florin Raducioiu la Bari, prezidentul de atunci, din puternica familie Matarese (fratele lui a fost vicepresedinte Federcalcio si UEFA), a dat, pe langa banii cuveniti pentru jucator, gratuit, proiectul stadionului din oras, singurul nou-nout de la Coppa del Mondo Novanta.

S-a facut si o macheta, splendida, parca era o farfurie zburatoare, il puteti vedea in poze, acolo am batut URSS, cu doua goluri marcate de Marius Lacatus, dar tot acolo am si pierdut cu Camerun. Uitati-va pe pozele de atunci, era splendid. Si? Si nimic…

PS. Iata o luare de pozitie lamuritoare, proaspata, de astazi: “Stadionul Sportul este o alternativa. Stadionul Cotroceni are o problema asemanatoare cu cea a lui Dinamo, pentru ca este in proprietatea BNR si trebuie trecut in proprietatea Primariei Sectorului de care apartine” a spus Razvan Burleanu la Sport.ro.

