* Ion Tiriac ii bate obrazul, elegant, dar mai sa-i faca buba, nefericitului presedinte-director general al ATP, stiti dvs care, ala de s-a trezit vorbind urat despre Ilie Nastase.

Ba a mai si certat patronul Turneului de la Madrid, fara sa-l numeasca, nu a avut atata barbatie, ca de ce a permis ca primul nr. 1 din istoria ATP (ai auzit, neica-nimenea?; am promis ca nu-i dau numele, e mica mea razbunare fata de prosti) la ceremonia decernarii trofeului Simonei Halep.

Mai intai, pana sa trec la fragmente din scrisoarea pe care o am in engleza, iata ce a rezumat Ion Tiriac la o intalnire cu ziaristii, la Otopeni, in legatura cu aceasta situatie: „Eu mi-am facut declaratia mea pe care am dat-o presei si cu domnul Nastase fiind pe podium, la Madrid. Adica trofeul meu sa-l dea Babalugu? Sau cine sa-l dea? Domnul Nastase a fost si este omul cu care eu mi-am impartasit 50 de ani din viata. Si asa ramane”.

Asadar, dupa un salamalecum adresat pdg-ului ATP, “mersi ca ati laudat turneul”, Tiriac continua: “Pe de altã parte, din pãcate, aþi fãcut o remarcã ce în opinia mea a fost complet in afara chestiunii”, dupa care ii aminteste respectivului ca inclusiv ITF a precizat pe 12 mai ca nimeni nu poate fi suspendat (condamnat adica) inainte de judecata, dand un comunicat in acest sens.

Omul de la ATP este, iata, complet defazat, mai ales ca Ion Tiriac ii explica precum copiilor ca una este ITF, care se ocupa de competitiile proprii (si in turneele de Mare Slem, unde este parte, de forma, nu a luat nicio masura impotriva lui Nastase, au spus-o clar in comunicatul amintit), altele sunt ATP si WTA.

Dincolo de dovada de caracter si de cavalerism a lui Tiriac, caruia nu i se clinteste un fir de par din mustata in fata obrazniciei niste unora care se cred buricul pamantului, nefiind decat vremelnic pusi intr-o functie, fie ea si la New York, ceea ce ingrijoreaza este ca la un asemenea nivel au ajuns oamenii sa judece dupa titluri de ziare, site-uri sau burtiere de televiziune.

Chiar nu mai au rabdare sa citeasca tot, sa se intereseze, sa cantareasca replicile, simt nevoia sa se repeada, ca orice pusti pe o retea de socializare? Nu-i de gluma, chiar ar trebui o campanie de educatie post-net, simpla, de genul, “numara pana la 30 pana dai raspunsul, take it easy…”

* Raman la tenis si va spun si eu, probabil ati putut afla si din alte surse, nu ma dau autor de exclusivitati, ca Maria Sarapova a fost declarata indezirabila la Roland Garros, stirea fiind postata pe Facebook de noul presedinte al Federatiei franceze de tenis Bernard Giudicelli.

“Daca exista wild-card in cazul revenirii dupa o accidentare (mai lunga), aceasta nu exista la revenirea dupa o sanctiune pentru dopaj. Ea (Sarapova) trebuie, singura, sa-si recupereze pozitia”, o modalitate de a aminti ca Sarapova nu are punctele necesare pentru a se inscrie la Roland Garros.

* Aproape in acelasi timp cu acest anunt, Sarapova a abandonat la Roma, unde era in plin meci cu Mirjana Lucic-Baroni, dupa ce a constatat ca, la scorul favorabil, de 4-6, 6-3, 2-1, bandajul pus in timpul meciului nu au ajutat-o sa treaca peste dificultatile de deplasare. Nu stiu daca a fost o legatura intre prima stire si a doua, dar constat ca refuzul francezilor a aparut inaintea deciziei de abandon, putand fi comunicat, banuiesc, in momentele in care rusoaica primea ingrijiri medicale.

Daca mai conteaza, va voi spune ca Sarapova era pe acelasi sfert de tablou cu Simona Halep (care joaca miercuri cu Laura Siegemund), adica in partea de sus a tabloului, unde cap de serie nr. 1 este Angelique Kerber, care ar fi putut-o intalni pe rusoaica fix in turul 3, daca aceasta ar fi trecut de Lucic-Baroni. Toata lumea multumita, cum ar veni!

* PROGRAM TV, joi, 18.05.2017:
0,00 Ciclism, Eurosport – Turul Californiei
3,00 NHL, Dolce 1 – Ottawa-Pittsburgh
12,00 Tenis, Digi 2 – Turneul WTA de la Roma
12,00 Tenis, Digi 3, Dolce 2 – Turneul ATP de la Roma
14,00 Ciclism, Eurosport – Turul Italiei
17,30 Handbal masculin, Digi 1, Dolce 1 – Dinamo-Dobrogea Sud
19,00 Baschet masculin, finala mica, Digi 4 – CSU Sibiu-CSM Oradea
20,30 Fotbal, Cupa Romaniei, Digi 1, Dolce 1 – FC Voluntari-U Craiova
21,30 Fotbal, Digi 4 – Charleroi-Anderlecht
21,45 Fotbal, Eurosport – Leicester-Tottenham

