“A trecut ca trenul, nu am avut ce face!”, aceasta exclamatie a germanului Sebastian Vettel (Ferrari), in turul 44 (foto, sursa Twitter) de pe circuitul Catalunya rezuma perfect momentul decisiv al Marelui Premiu al Spaniei, castigat de britanicul Lewis Hamilton (Mercede), a 55-a victorie a fostului campion mondial, care, astfel, se revanseaza dupa esecurile din ultima luna.

In acel moment, in acel tur 44, Vettel, care, prudent, schimbase cu gume medii, pentru a fi sigur pentru toate cele 66 de rotiri pe circuitul foarte tehnic din Barcelona, nu a mai putut rezista atacurilor lui Hamilton. Acesta, curajos, alerga pe soft-uri, pneuri mai suple, care au rezistat bine pana la capat, desi riscul era major, dupa ce nu a putut ramane in frunte la a doua trecere a germanului pe la boxe.

Astfel, din pronosticurile mele de ieri, doar jumatate s-au indeplinit: la start am banuit ca, desi pleaca din pole-position, Hamilton va fi depasit in valtoarea primului kilometru, dupa care, insa, faptul ca Ferrari are un padock din ce in ce mai bun, superior celorlalte, cu schimburi mai bine gandite, nu s-a mai adeverit.

O cursa, la urma-urmei, destul de neobisnuita, de vreme ce, desi au abandonat doar 4 piloti, 3 dintre ei au fost dintre fruntasii clasamentului: Valtteri Botas, care doar ce reusise, la precedentul Mare Premiu, la Soci, primul sau succes in F1, Kimi Raikkonen, cu suspensia stanga fata distrusa intr-un incident de cursa inca de la inceput, intr-o ciocnire cu Max Verstappen (Red Bull), si el out. Coechipierul adolescentului olandez, Daniel Ricciardo, a reusit, insa, un podium pentru Red Bull.

In clasamentul constructorilor fruntasele campionatului mondial au punctat cu cate un pilot, dupa cum se vede, insa fiabilitatea monoposturilor nu se pune in discutie, mai degraba fiind vorba de erori de pilotaj.

Remarcabila, de asemenea, clasarea celor de la Force India (parca eram in Giro, cu aceste ciudate masini roz), Sergio Perez si Eseban Ocon,care au prins locurile 4 si 5, rezultat istoric pentru aceasta echipa. Cu amendamentul ca diferenta dintre primele 3 grupari si celelalte devine mult prea mare, de vreme ce doar primii 3 au fost in acelasi tur de pista, restul venind intarziati.

Clasamentul Marelui Premiu al Spaniei:
1. Lewis Hamilton (Marea Britanie/Mercedes) 307,000 km in 1h35:56.497
(medie orara: 192,057 km)
2. Sebastian Vettel (Germania/Ferrari) la  3.490
3. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-TAG Heuer) la 1:15.820
4. Sergio Perez (Mexic/Force India-Mercedes) la 1 tur
5. Esteban Ocon (Franta/Force India-Mercedes) la 1 tur
6. Nico Hulkenberg (Germania/Renault) la 1 tur
7. Carlos Sainz Jr (Spania/Toro Rosso-Renault) la 1 tur
8. Pascal Wehrlein (Germania/Sauber-Ferrari) la 1 tur
9. Daniil Kviat (Rusia/Toro Rosso-Renault) la 1 tur
10. Romain Grosjean (Franta/Haas-Ferrari) la 1 tur
11. Marcus Ericsson (Suedia/Sauber-Ferrari) la 2 tururi
12. Fernando Alonso (Spania/McLaren-Honda) la 2 tururi
13. Felipe Massa (Brazilia/Williams-Mercedes) la 2 tururi
14. Kevin Magnussen (Danemarca/Haas-Ferrari) la 2 tururi
15. Jolyon Palmer (Marea Britanie/Renault) la 2 tururi
16. Lance Stroll (Canada/Williams-Mercedes) la 2 tururi

Clasamentele Campionatului mondial de Formula 1:
Piloti:
1. Sebastian Vettel (Germania) 104 puncte
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie) 98
3. Valtteri Bottas (Finlanda) 63
4. Kimi Raikkonen (Finlanda) 49
5. Daniel Ricciardo (Australia) 37
6. Max Verstappen (Olanda) 35
7. Sergio Perez (Mexic) 34
8. Esteban Ocon (Franta) 19
9. Felipe Massa (Brazilia) 18
10. Carlos Sainz Jr (Spania) 15
11. Nico Hulkenberg (Germania) 14
12. Pascal Wehrlein (Germania) 6
13. Romain Grosjean (Franta) 5
14. Kevin Magnussen (Danemarca) 4
15. Daniil Kviat (Rusia) 4

Constructori:
1. Mercedes-AMG 161 puncte
2. Ferrari 153
3. Red Bull 72
4. Force India 53
5. Toro Rosso 19
6. Williams 18
7. Renault 14
8. Haas 9
9. Sauber 6

Advertisements