* Ultimele stiri din ciclism ale anului 2016 nu sunt dintre cele mai bune: dupa marea pierdere pentru ciclismul romanesc, prin decesul lui Gigi Dumitrescu, iata ca si sportul cu pedale mondial inregistreaza o zi de doliu: pe 30 decembrie a incetat din viata, la 97 de ani, elvetianul Ferdi Kubler, castigator al Turului Frantei 1950, campion mondial in 1951.

“Nebunul pedaland”, un atacant de cea mai pura rasa, era cel mai varstnic invingator al Marii Bucle in viata, a mai fost primul de 2 ori in Liege-Bastogne-Liege, are 8 etape de Le Tour, 3 Tururi ale Elvetiei.

In editia de astazi, deocamdata online, L’Equipe a dat o interesant lista a castigatorilor de Tur care traiesc printre noi, cel mai varstnic devenind, astfel, francezul Roger Walkowiak. Iata, in copy-paste, aceasta interesanta lista, o istorie cat se poate de succinta a ciclismului:

Roger Walkowiak (FRA): 1956, 89 ani
Federico Bahamontes (ESP): 1959, 88 ani
Felice Gimondi (ITA): 1965, 74 ani
Lucien Aimar (FRA): 1966, 75 ani
Roger Pingeon (FRA): 1967, 76 ani
Jan Janssen (NED): 1968, 76 ani
Eddy Merckx (BEL): 1969, 1970, 1971, 1972, 1974, 71 ani
Bernard Thévenet (FRA): 1975, 1977, 68 ans
Lucien Van Impe (BEL): 1976, 70 ans
Bernard Hinault (FRA): 1978, 1979, 1981, 1982, 1985, 62 ani
Joop Zoetemelk (NED): 1980, 70 ans
Greg LeMond (USA): 1986, 1989 et 1990, 55 ani
Stephen Roche (IRL): 1987, 57 ani
Pedro Delgado (ESP): 1988, 56 ani
Miguel Indurain (ESP): 1991, 1992, 1993, 1994, 1995, 52 ani
Bjarne Riis (DEN): 1996, 52 ani
Jan Ullrich (GER): 1997, 43 ani
Oscar Pereiro (ESP): 2006, 39 ans
Alberto Contador (ESP): 2007, 2009, 34 ani
Carlos Sastre (ESP): 2008, 41 ani
Andy Schleck (LUX): 2010, 31 ani
Cadel Evans (AUS): 2011, 39 ani
Bradley Wiggins (GBR): 2012, 36 ani
Chris Froome (GBR): 2013, 2015, 2016, 31 ani

* Iata o stire pe care nu credeam sa o apuc, difuzata acum 2 zile de Uniunea ciclista internationala: editia 2017 a Turului Qatarului a fost anulata, “din cauza dificultatilor pentru organizatori de a atrage sponsori financiari”! Cursa, programata intre 6 si 10 februarie, o vitrina a succesului economic, financiar in primul rand, al tarii din Golf, era in calendar din 2002. A fost anulat, de asemenea, si Ladies Tour of Qatar (31 ianuarie-3 februarie).

* Apropo de ciclismul feminin, imi fac mea culpa dupa ce am neglijat-o din comentariul de acum cateva zile privind situatia ciclismului romanesc, amintind ca avem doar 4 rutieri in clasamentul pe 2016 al UCI, din cei aproape 3.000 care au punctat in lumea asta mare.

Avem si o fata, pe extrem de talentata tanara Ana Covrig, pe locul 209 din 669 de sportive repertoriate in acest foarte select clasament. Culmea este ca o am in documentare, doar ca m-am luat cu tema principala a postarii: dezastrul!

* Si pentru ca tot am adus vorba de acel material, care se referea in principal la faptul ca FR Ciclism “produce” practic doar datorii, lucrurile devin de-a dreptul ingrijoratoare. Concret, se vede si din poza, exista o datorie de 16.680 lei, reprezentand “amenda UCI pt. anul 2013 (4.500 euro)”.

Mie mi-a cam sunat de la inceput ciudat. In primul rand, pentru ca suma este imensa pentru o amenda UCI, toata lumea care urmareste ciclismul international stie ca amenzile sunt de cateva sute. De franci elvetieni, aici fiind al doilea motiv de mirare.

Ei bine, au inceput sa apara semnalari ca ar fi vorba de fapt de o datorie cam dubioasa a presedintelui, care a luat o bicicleta de la UCI, dar ar fi “uitat” s-o plateasca, desi ar exista si niste documente (dar pentru o suma dubla!).

Apoi, daca faceti o impartire simpla, va iese euro la 3,70 lei. Or, daca datoria este in euro, chiar doar prinsa in contabilitate si urmand sa fie platita acum, ar insemna, la cursul zilei, 30 decembrie 2016, 20.430 lei! Acel 3,70 ar suna in franci elvetieni la nivelul anului 2013, dar baiatul se joaca de-a contabilitatea si actele, vad eu! Mama, mama, ce vraiste o fi in documentele alea contabile?

Acum, pentru mine cel putin intr-o directie lucrurile sunt clare: nu poti pune o cheltuiala pentru achizitionare de material de concurs la “amenda”, ca dai in, Doamne-fereste, delapidare! In ce priveste existenta, sau nu, a documentelor justificative initiale, dar la UCI nu exista, aici nu mai este treaba mea, aici trebuie sa vina “organili”…

Advertisements