Cea mai dura editie sud-americana a Raliului-raid Dakar, cea din 2017, in opinia specialistilor, programat intre 2 si 14 ianuarie, va avea la start din nou doi motociclisti romani, pe Emanuel Gyenes (nr. de concurs 29, la a 6-a participare, un excelent loc 14 la inceputul acestui an), si Marcel Butuza (nr. de concurs 80), ambii pe KTM.

Teribila intrecere, care ne mobileaza inceputul de an cu aventurile greu de imaginat, va porni pe 2 ianuarie din capitala Paraguay-ului, Asuncion, urmand sa se incheie, totusi, la Buenos Aires, dupa un traseu sinuos, cel mai nordic da pana acum, dar si cel mai “inalt”, cu treceri frecvente pe Cordiliera Anzilor, la peste 4.000 m altitudine, unde raspunsul motoarelor este o veritabila loterie.

Nemaivorbind ca lipsa oxigenului afecteaza in primul rand pilotii, care respira greu la asemenea inaltimi, pe unde nici condorii nu se prea avanta.

Acest al 39-lea Raliu-raid Dakar (vad ca de revenirea in Africa, promisa anul trecut, nu se prea mai vorbeste, asa ca denumirea tine mai mult, iata, de “marca inregistrata”) va avea o lungime de circa 9.000 km, dintre care aproape jumatate in probe speciale.

Iata traseul celei mai dificile intreprinderi sportive din istorie, care presupune deplasarea in fiecare zi a unui oras de dimensiuni semnificative, cam de 30.000 de locuitori, pentru a asigura infrastructura necesara asigurarii conditiilor (hrana, asistenta medicala, tehnica, echipe de insotire, cantina, facilitati si toate cele necesare traiului pentru presa, securitate si cate si mai cate) celor 168 de motociclete, 38 ATM-uri, 94 automobile si 60 de camioane:
2 ianuarie – Prima etapa: Asuncion (Paraguay) – Resistencia (Argentina), 454 km, intre care 39 km probe speciale

3 ianuarie – Etapa a 2-a: Resistencia (Argentina) – San Miguel de Tucuman (Argentina), 803 km, intre care 275 km probe speciale

4 ianuarie – Etapa a 3-a: San Miguel de Tucuman (Argentina) – San Salvador de Jujuy (Argentina), 780 km, dintre care 364 km probe speciale

5 ianuarie – Etapa a 4-a: San Salvador de Jujuy (Argentina) – Tupiza (Bolivia), 521 km, dintre care 416 km probe speciale

6 ianuarie – Etapa a 5-a: Tupiza (Bolivia) – Oruro (Bolivia), 692 km, dintre care 447 km probe speciale

7 ianuarie – Etapa a 6-a: Oruro (Bolivia) – La Paz (Bolivia), 786 km, dintre care 527 km probe speciale

8 ianuarie: Zi de pauza in competitie, in La Paz

9 ianuarie – Etapa a 7-a: La Paz (Bolivia) – Uyuni (Bolivia), 622 km, dintre care 322 km probe speciale

10 ianuarie – Etapa a 8-a: Uyuni (Bolivia) – Salta (Argentina), 892 km, dintre care 492 km probe speciale

11 ianuarie – Etapa a 9-a: Salta (Argentina) – Chilecito (Argentina), 977 km, dintre care 406 km probe speciale

12 ianuarie – Etapa a 10-a: Chilecito (Argentina) – San Juan (Argentina), 751 km, dintre care 449 km probe speciale

13 ianuarie – Etapa a 11-a: San Juan (Argentina) – Rio Cuarto (Argentina), 754 km, dintre care 288 km probe speciale

14 ianuarie – Etapa a 12-a: Rio Cuarto (Argentina) – Buenos Aires (Argentina), 786 km, dintre care 64 km probe speciale.

La autocamioane, traseul din unele etape difera de celelalte categorii.

Advertisements