Dupa chinuri de aproape 2 decenii, iata, Hipodromul de trap de la Ploiesti s-a redeschis pentru publicul select obisnuit al curselor de cai, tribuna principala, care arata, se vede din fotografie, excelent, fiind ocupata duminica de 800 de spectatori, cam 2 treimi din capacitate.

Deocamdata, au fost doar curse demonstrative, de trap, evident, nu de “sarete usoare”, cum au anuntat nefericitii nepriceputi de la o televiziune de stiri, Digi24, sa-i spunem pe nume, care au si precizat ca nu se pot organiza curse de trap si galop pentru ca nu e pista omologata. Ii anunt pe habarnisti ca acesta este un hipodrom de trap, iar “saretele usoare” se numesc sulky si sunt fix pentru cursele de trap! Adica, sa vezi si sa crezi, ce dadeau ei erau taman curse de trap!

Dar poate sunt eu prea dur, pentru ca va fi, intr-adevar, dificil sa refacem gustul pentru frumoasele intreceri cabaline, in singura tara din lume a carei capitala nu are hipodrom! Poate Vanuatu sa mai fie in situatia asta…

In fine, sa lasam carcotelile si sa ne bucuram de redeschiderea Hipodromului, cursele de cai fiind chiar un semn de noblete si de civilizatie, ca sa nu mai vorbim de latura estetica a unor asemenea intalniri cu cele mai frumoase animale de pe pamant.

Duminica au fost trei curse, demonstrative, Premiul “Arena”, pentru caii de 2 ani fiind castigat de Over Jet, aflat in proprietatea Hergheliei Nan, cu Cristian Slate in sulky, acelasi care l-a condus la victorie si pe Star Nobel, in Premiul “Bavari”, rezervat cailor de 3 ani.

Premiul “Catren”, pentru cabalinele de 4 ani (cele care isi disputa anual Derby-ul de trap) si peste aceasta varsta, a avut 7 concurenti la start, fiind castigat de Tomika (proprietar Sorin Andrei, driver Ionut Dima).

In incheiere, reproduc de pe site-ul CSM Ploiesti, de unde am luat si poza si informatiile de mai sus: “Primii trei clasati în fiecare cursa au primit diplome, iar câstigatorii au intrat în posesia unor cupe, cele trei festivitati de premiere fiind facute de seful Complexului Hipodrom, Claudiu Coman, consilierii locali Gheorghe Andrei si Marius Dinu, directorul CSM Ploiesti, Cezar Stoichiciu, si de cel mai experimentat driver de pe hipodrom, Nicolae Nicolae, câstigator a doua derbiuri de trap ale României cu caii Ortoza si Rodion.”.

Sa fie intr-un ceas bun!

* A doua zi dupa Marele Premiu al Abu Dhabi, care a incheiat duminica sezonul de Formula 1, aflat si oarece din culisele cursei, cea mai spectaculoasa fiind aceea ca Lewis Hamilton, castigatorul GP-ului din Emirate, a nesocotit ordinele echipei Mercedes, incercand toate manevrele, regulamentare, pentru a-l impiedica pe Nico Rosberg, coechipierul lui, sa termine pe podium aceasta cursa. Nu a reusit, Rosberg a ocupat locul secund, devenind campion mondial, dar merita sa amintim ce s-a intamplat.

Din capul locului va spun ca, spre deosebire de oficialii Mercedes, eu consider atitudinea lui Hamilton absolut sportiva, fireasca. Practic, aflat in frunte, britanicul a incetinit ritmul in ultimele ture, in speranta ca urmaritorii celor doua Mercedesuri, Vettel (Ferrari) si Verstappen (Red Bull) il vor depasi pe Rosberg, aducandu-i, astfel, lui titlul de campion al lumii.

La standuri, cei de la Mercedes intrasera in fibrilatie: ”Lewis, este un ordin. Trebuie sã revii la 1’45″/10 pe tur, ca sa castigi cursa”. Britanicul a raspuns scurt: ”Trebuie sa ne lasati sa ne facem cursa”. Imediat, directorul tehnic al echipei germane, Paddy Lowe, a intervenit: ”Lewis, sunt Paddy. Trebuie sa cresti ritmul pentru a castiga cursa”. Lewis a tinut-o pe a lui: ”Sunt in frunte chiar acum. Ma simt confortabil unde sunt”.

Nu stiu daca mai exista prevederea regulamentara care pedepsea ordinele de echipa, in detrimentul intrecerii sportive, dar Mercedes ar fi buna de plata oricum, pentru ca nu se poate apara spunand ca titlul mondial era amenintat: cei doi piloti ai sai se aflau departe in fata in clasament, titlul ar fi ramas oricum in posesia Mercedes…

Advertisements