Iata ca si ciclismul revine in atentia Ministerului Tineretului si Sportului, prin grija caruia si cu sprijinul Ambasadei Romaniei la Doha Romania va avea trei reprezentanti in probele de sosea-fond, vineri prin juniorii Mihai Babaita si Denis Vulcan, precum si duminica, in proba-probelor, Elite masculin, unde va concura Andrei Nechita, ultimul rutier roman castigator al Turului Romaniei!

Este o veste cat se poate de buna, iar faptul ca MTS este din nou implicat intr-unul dintre cele mai frumoase sporturi din toate cate exista, ca si implicarea Ambasadei din Qatar denota o deschidere de bun augur pentru viitor, in situatia dificila in care se afla aceasta disciplina de mare traditie in tara noastra.

Pe Andrei Nechita, 26 de ani, legitimat, in scripte, la CS Petrolul Ploiesti, stiti, evident, mai multe lucruri, inclusiv ca este invingator al Turului Romaniei in 2011 (semnele unui talent imens, iata, inca de la 21 de ani). Anul acesta a ramas fara echipa la jumatata sezonului, fiind dat afara de la Tusnad Cycling Team, dar a primit un ajutor in iulie de la Cycling Team Timișoara si mai ales de la patronul acesteia, Andrea Benfenatti. In septembrie, ne-a surprins pe toti, dupa ce, alergand in formatia Atlas Red Devil a ocupat locul al treilea în clasamentul final al Turului ciclist al Lacului Poyang (China), o cursa deosebit de dura, de 12 etape, cu munte mult.

Despre cei doi juniori stim mai putin, fie si pentru ca ambii evolueaza in strainatate. Timisoreanul Mihai Babaita este component al unei echipe din Franta, UC Nantes Atlantique, echipa de prima divizie, iar anul acesta, la numai 17 ani, devenind campion national de juniori, cu calitati de sprinter veritabil. De altfel, la Doha vrea sa se claseze intre primii 10, ceea ce ar reprezenta un rezultat de vis!

La randul lui, Denis Vulcan, aradean in varsta de 17 ani de-abia impliniti (pe 18 august), el alearga in Spania, pentru a Unión Ciclista Ilicitana, o grupare din orasul Elche (Alicante), tanarul nostru ciclist fiind prezentat deosebit de elogios pe site-ul gruparii, cu un mare viitor, atat in intrecerile pe pista (locuri 2 in campionatul Comunitatii Valenciene la urmarire individuala si scratch, dar si pe sosea, unde anul acesta, desi lipsit de experienta, a reusit clasari notabile in cursele din regiunea in care activeaza. Ca o curiozitate, el nu figureaza pe site-ul federatiadeciclism.ro, la sportivi legitimati…

Cursele in care vor participa sportivii nostri in Qatar sunt dificile, evident, nu atat prin traseu, plat ca-n palma, cat prin lungimea lor (135,5 km pentru juniori si 257,3 km, pentru Nechita), dar mai ales prin caldura sufocanta din emirat. De altfel, organizatorii si Uniunea ciclista internationala au alcatuit un organism special, care se va reuni in fiecare zi dinaintea fiecarei curse, putand decide, in functie de starea vremii, daca pastreaza acest kilometraj devastator in plin desert.

Oricum, ma bucur ca s-a gasit o solutie, fie si de ultim moment, pentru ca Romania sa nu dispara cu totul din ciclismul international. Nu prea de multa vreme, luna trecuta, am lipsit de la prima editie a Europenelor de sosea, de la Plumelec (Franta), o pata neagra, care, iata, incepe sa fie spalata prin grija ministerului care coordoneaza miscarea sportiva din tara noastra. Poate a venit vremea sa se si puna bazele organizatorice pentru un nou inceput, pentru care ma zbat si eu, cat pot, aici, pe acest blog.

Advertisements