Intr-un material publicat in editia de luni a Gazzetta dello Sport, sub semnatura colegului si amicului Gabi Safta, in fapt reluarea unor pasaje dintr-o interventie la, Mircea Lucescu ii caracterizeaza pe scurt pe cei mai cunoscuti antrenori ai momentului, Jose Mourinho, “inclinat spre de jocul de aparare (‘catenacciaro’) si Pep Guardiola, “mai arogant” decat portughezul, desi lumea ii percepe exact invers!

“Intrebat de Dolce Sport, televiziunea romana, fostul antrenor de la Inter si Brescia ii inteapa pe managerii de la United si City”, scrie Gazzetta. “Mourinho este un baiat extraordinar, dar modul meu de a intelege fotbalul este totalmente altfel decat al lui. Eu am o mentalitate ofensiva, toate echipele mele au inregistrat recorduri de goluri marcate. Imi place sa construiesc. Mou pare mai arogant decat Guardiola, dar este exact contrariu. Amandoi raman, oricum, antrenori imensi”.

Despre primele impresii privind experienta ruseasca la Zenit Sankt Petersburg: “A fost foarte greu sa schimb mentalitatea fotbalistica a rusilor: erau obisnuiti cu pasele foarte lungi pentru Hulk. Le-am explicat ca va trebui sa jucam fara el”, iar referindu-se la perioada, scurta, dar, iata, care a lasat urme in Italia, de la Inter antrenorul roman isi aminteste nostalgic de ‘paranteza’ de la Inter, dintre 2 decembrie 1998 si 22 martie ’99, bilant de 5 victorii, 5 egaluri si 6 infrngeri, cand a avut prilejul sa-l antreneze pe Ronaldo:

“Il Fenomeno imi placea foarte mult, dar lui nu-i placea sa se antreneze. Petrecea mai mult timp in discoteca si voi sa joace fara sa se antreneze. Dar ca talent era fantastic. Imi amintesc o ceata intre argentinieni si brazilieni in vestiar, cu mine la mijloc: au intervenit organele de ordine…”

