Cu 5 etape inainte de incheierea actualului sezon de Formula 1, in Marele Premiu al Malaeziei de la Sepang lucrurile incep sa se lamureasca: detinatorul titlului, britanicul Lewis Hamilton a abandonat, cu 15 tururi inainte de linia de sosire, i-a crapat motorul, iar coechipierul lui de la Mercedes, Nico Rosberg, a sosit pe 3, obtinand 15 puncte curate, ceea ce duce avansul germanului la 23 de puncte, probabil decisiv.

Aici este miza, restul fiind doar premii de consolare, cum a fost si acum, in care Red Bull a obtinut a doua victorie a sezonului (restul de 14 au fost adjudecate de Mercedes, ca sa nu mai o lungim), de data aceasta prin australianul Daniel Ricciardo, secundat de coechipierul lui Max Verstappen, 19 ani vineri, un produs al celei mai tari Academii de piloti tineri din lume in acest moment, chiar cea creata si finantata la greu de firma de bauturi energizante.

De la crearea sa, din anii 90, Academia Red Bull a crescut nu mai putin de 42 de piloti care au disputat Mari Premii de Formula 1 (Sebastian Vettel, cvadruplu campion mondial, este, pana acum, seful de promotii), asa ca nimic nu mai este intamplator, anuntand un an 2017 probabil mai echilibrat in Formula 1, mai ales ca nu se poate ca noul proprietar american sa nu umble la dinamizarea regulamentara a competitiei.

Si pentru ca vorbeam de Vettel, sa spunem ca el a fost nevoit sa abandoneze inca din primul tur, desi a plecat de pe locul 5 pe grila de start, dand semne de revenire. Nu a fost sa fie, pentru ca Nico Rosberg l-a acrosat chiar in plecare, rupandu-i suspensia stanga fata, iar daca ne gandim ca acelasi Rosberg avea sa fie penalizat cu 10 secunde, dupa ce l-a agresat si pe celalalt pilot al Ferrari, finlandezul Kimi Raikkonen, la un pas de a fi lovit in plin pentru a trece liderul pe locul 3, cu care a si incheiat cursa.

Dupa cum se vede, pentru vedete, comisarii de cursa mai inchid ochii, incat te intrebi de ce se dau sanctiuni drastice (declasari masive, plecari de la coada grilei sau chiar de la boxe) in urma unor firesti schimbari mecanice, atentie, intre Mari Premii sau fara urmari pentru altii, in timp ce pentru asemenea incidente la peste 200 km/h pedepsele sunt mai mult simbolice.

Saptamana viitoare, al 17-lea Mare Premiu al sezonului, cel al Japoniei, de la Suzuka.

Iata ierarhiile la zi in Campionatele mondiale de Formula 1:

Clasamentul Marelui Premiu al Malaeziei:
1. Daniel Ricciardo (Australia/Red Bull-TAG Heuer) cei 310,408 km în 1h37:12.776
(medie orarã: 191,584 km)
2. Max Verstappen (Olanda/Red Bull-TAG Heuer) la  2.443
3. Nico Rosberg (Germania/Mercedes) la  25.516
4. Kimi Raikkonen (Finlanda/Ferrari) la  28.785
5. Valtteri Bottas (Finlanda/Williams-Mercedes) la  1:01.582
6. Sergio Perez (Mexic/Force India-Mercedes) la  1:03.794
7. Fernando Alonso (Spania/McLaren-Honda) la  1:05.205
8. Nico Hulkenberg (Germania/Force India-Mercedes) la  1:14.062
9. Jenson Button (Marea Britanie/McLaren-Honda) la  1:21.816
10. Jolyon Palmer (Marea Britanie/Renault) la  1:35.466
11. Carlos Sainz Jr (Spania/Toro Rosso-Ferrari) la  1:38.878
12. Marcus Ericsson (Suedia/Sauber-Ferrari) la  1 tur
13. Felipe Massa (Brazilia/Williams-Mercedes) la  1 tur
14. Daniil Kviat (Rusia/Toro Rosso-Ferrari) la  1 tur
15. Pascal Wehrlein (Germania/Manor-Mercedes) la  1 tur
16. Esteban Ocon (Franta/Manor-Mercedes) la  1 tur

Clasamentul pilotilor:
1. Nico Rosberg (Germania) 288 puncte
2. Lewis Hamilton (Marea Britanie) 265
3. Daniel Ricciardo (Australia) 204
4. Kimi Raikkonen (Finlanda) 160
5. Sebastian Vettel (Germania) 153
6. Max Verstappen (Olanda) 147
7. Valtteri Bottas (Finlanda) 80
8. Sergio Pérez (Mexic) 74
9. Nico Hülkenberg (Germania) 50
10. Fernando Alonso (Spania) 42
11. Felipe Massa (Brazilia) 41
12. Carlos Sainz Jr (Spania) 30
13. Romain Grosjean (Franta) 28
14. Daniil Kviat (Rusia) 25
15. Jenson Button (Marea Britanie) 19
16. Kevin Magnussen (Danemarca) 7
17. Jolyon Palmer (Marea Britanie) 1
18. Pascal Wehrlein (Germania) 1
19. Stoffel Vandoorne (Belgia) 1

Clasamentul constructorilor:
1. Mercedes-AMG 553 puncte
2. Red Bull 359
3. Ferrari 313
4. Force India 124
5. Williams 121
6. McLaren-Honda 62
7. Toro Rosso 47
8. Haas 28
9. Renault 8
10. Manor 1

Advertisements