Site-ul oficial al Asociatiei internationale a presei sportive (AIPS) marcheaza, miercuri, printr-un material special (insotit de fotografia prilejuita de o conferinta Laureus Academy), cei 40 de ani de la nota perfecta, 10,00, obtinuta, impusa, creata de Nadia Comaneci la JO de 1976, reproducand si cateva dintre amintirile marii campioane romance.

“La exact 40 de ani de cand a reusit primul ei ‘Perfect 10’, membra fondatoare a Laureus Academy Nadia Comaneci a expus cateva reflectii privind istoricul ei succes si a privit inainte, spre Jocurile Olimpice 2016 de la Rio. ‘Imi sunt perfect vii acele momente, ma vad cand mergeam prin arena, aud clar zgomotele de atunci’, spune Comaneci. ‘Pot vedea toate acestea, vad cum cineva lucra la sol, dar si cum imi pregatea altcineva barna. Imi amintesc aceste momente ca si cum ar fi acum’.

Legenda olimpica romana, care a fost o sprijinitoare puternica a programului Laureus Sport for Good, prin care se doreste imbunatatirea vietii tinerilor prin sport, a reamintit cu detasare performanta acelui ‘Perfect 10’ de acum 40 de ani.

‘Era probabil normal ca aceasta nota sa fie la paralele. Exista probabil doua imagini care definesc (pentru mine) aceste Jocuri, desprinderea de la paralele, ca o pasare, si exercitiul la sol’. Cu toate ca a atins atunci maretia olimpica, a facut istorie, Comaneci a pastrat intreaga inocenta a adolescentei, iar in mintea ei a ramas convingerea ca a facut exact ceea ce pregatise la antrenament”, scrie AIPS.

“Grija mea era sa nu fac prostii pe barna si la paralele, isi aminteste Comaneci. Am revenit de la Jocurile Olimpice si cand am coborat din avion am vazut 10.000 de oameni la aeroport si nu pricepeam de ce au venit, pentru ca eu ma gandeam ca nu am facut nimic deosebit, diferit de ceea ce faceam in sala de antrenament”.

Dupa ce consemneaza ca acum Nadia are o academie de gimnastica la Oklahoma City impreuna cu sotul ei Bart Conner, fosta campioana olimpica a comentat evenimentul anului, JO de la Rio, apreciind ca SUA vor fi echipa care va castiga competitia de la Rio 2016, unde va fi si ea prezenta.

“In acest moment, in gimnastica feminina Statele Unite sunt nr. 1. Exista diferente apreciabile in modul in care programeaza lucrurile. Au probabil in acest moment circa 4 milioane de copii in fiecare an la gimnastica. Aceasta este o masa imensa de copii, cu mult mai multi decat celelalte tari”.

Dupa cum se vede, la Laureus Academy Nadia (care joi va fi la Montreal, unde, pe stadionul olimpic, va fi aniversarea ‘oficiala’ de 40 de ani de la marea sa isprava) a ocolit subiectul necalificarii Romaniei cu echipele la Rio, la gimnastica. Stie cand este momentul si cand nu, doar unii dintre noi simtim nevoia sa tot amintim neimplinirile. Este un timp pentru fiecare lucru, pare ca vrea sa aminteasca Nadia!

