Euro-2016 a generat 1,93 miliarde de euro venituri si a costat UEFA 1,1 miliarde, aducand un beneficiu de 830 milioane euro, au anuntat organizatorii continentali.

Din acest beneficiu net, 600 milioane vor fi impartite celor 55 de federatii nationale membre ale UEFA, iar soldul de 230 milioane de euro va acoperi cheltuielile de organizare a Euro-2020 si calificarile pentru acest turneu final. Ca afacere, cresterea este de 34 la suta fata de editia 2012 a competitiei, desfasurata in Polonia si Ucraina, in special datorita trecerii de la 18 la 24 de echipe prezente.

Cea mai mare parte a intrarilor pentru UEFA se constituie din drepturile de televiziune (1,05 miliarde de euro), restul venind din programul de parteneriat (480 milioane euro) si din vanzarea de bilete – 400 milioane euro.

In ce priveste tara gazda, Franta, estimarea facuta inainte de competitie se cifra la castiguri de 1,2 miliarde de euro, dintre care 200 milioane de euro din taxe si impozite, aprecierea fiind facuta de Centrul pentru economie si dreptul sportului (CDES), in timp ce UEFA a anuntat un spor de 25.000 de locuri de munca ocupate, create gratie disputarii Euro in Franta.

Secretarul general al UEFA, Theodoros Theodoridis a precizat ca s-a constatat ca trecerea de la 18 la 24 de echipe participane au reprezentat “o experienta extrem de pozitiva”. Extins la 2020, dar incert pentru 2024, formatul turneului “a permis celor mici sa adauge ceva la acest turneu”, a subliniat, la randul lui, directorul pentru competitii al UEFA, Giorgio Marchetti.

Evident, nu ai cum sa contabilizezi, cat de cat centralizat, ce a insemnat Euro-2016 pentru tara gazda in materie de turism (cu tot ce presupune asta in materie de servicii, consum de produse, cheltuieli diverse), dar si pentru toate tarile implicate si, intr-o masura importanta, pentru intreaga lume pasionata de fotbal, de spectacol.

Asa ca poate ne dam seama de idiotenia congenitala, de care se pare ca sufera  responsabilii  cu infrastructura din Romania, care, nebagand in seama urgenta unei linii de metrou aeroport-Bucuresti, anuleaza pur si simplu sansa ca Bucurestiul sa fie una dintre gazdele turneului din 2020! Hai, ca pe stadion: Huoooooo!

Advertisements