Olandezul Max Verstappen (Red Bull) a mai scris o pagina in istoria sportului, a Formulei 1, in speta: dupa ce a fost primul automobilist care a condus un bolid capabil sa sara de 300 km/h fara sa aiba carnet de conducere (nu avea 18 ani la prima aparitie), duminica, pe circuitul Montmelo, din Barcelona a devenit cel mai tanar pilot invingator intr-un Mare Premiu, cel al Spaniei, la doar 18 ani si 228 de zile.

Pe podiumul de premiere, fiul unui alt pilot important, Jos, a stat cu un cap deasupra a doi campioni mondiali, Kimi Raikkonen si Sebastian Vettel, ambii de la Ferrari, anuntand o cariera exceptionala. Parca simbolic, unul dintre putinii care nu au participat la bucuria adolescentului batav a fost veteranul  finlandez Kimi Raikkonen (multi, intre care si Fernando Alonso, alt campion al lumii, s-au dus sa-l felicite inca in padock-ul cu parcarea de sosire), parca incredul in fata unei situatiei implacabile: schimbarea de generatii si scaderea varstei pentru marea performanta si in Formula 1, vizibila inca de acum vreo 5 ani, de cand Vettel batea pe recordurile de precocitate aproape la fiecare GP.

Pe de alta parte, ceea ce tot asteptam de multi ani, anume spargerea monopolului cate unui constructori ani si ani la rand, pentru ca Formula 1 sa devina mai imprevizibila, mai pe gustul publicului larg, a fost posibila datorita unui incredibil razboi intre pilotii dominatoarei echipe Mercedes, ambii fiind nevoiti sa abandoneze inca din primul tur.

Ce s-a intamplat de fapt? Plecat din pole-position, britanicul Lewis Hamilton s-a vazut depasit la primul viraj, pe dreapta, favorabil secundului pe grila de start, de coechipierul lui, germanul Nico Rosberg. Frustrat dupa 4 infrangeri, dupa declasari din cauze mecanice, abandonuri si cate si mai cate o mai fi gandit si singur, avid de victorie, campionul mondial en-titre nu a avut rabdare sa pregateasca o depasire, ci s-a repezit imediat sa-si reia pozitia de lider in cursa.

A tatonat, scurt, pe stanga, Rosberg, vorba aia, rezista, dupa care, in virajul 3, unul din nou la dreapta, incearca pe interior, dar prinde gazonul de pe  margine, se rasuceste si il loveste in plin pe german, astfel ca amandoi sunt nevoiti sa se extraga din monoposturi, abandonand.

In continuare, Marele Premiu al Spaniei a fost o lupta intre cele doua Red Bull (Ricciardo fiind depasit, dupa cum s-a vazut, decisiv, de Verstappen la o schimbare de pneuri) si monoplasurile Ferrari, Raikkonen obligat sa forteze pentru a castiga cursa, iar Vettel sa se apere de atacurile lui Ricciardo. Australianul nu a reusit sa prinda podiumul, dar era cat pe-aci sa piarda si locul 4 (ba chiar un loc in puncte), in turul 65 din cele 66 ale GP explodandu-i pneul dreapta spate. A avut noroc, in cele din urma, era aproape de standuri, astfel ca a schimbat si a reusit sa pastreze pozitia cucerita cu atata truda.

Clasamentul Marelui Premiu al Spaniei:
1.  Max Verstappen (Olanda) Red Bull – TAG Heuer   1:41:40.017
2.  Kimi Raikkonen (Finlanda)     Ferrari                +00:00.616
3.  Sebastian Vettel (Germania)   Ferrari                00:05.581
4.  Daniel Ricciardo (Australia) Red Bull – TAG Heuer   00:43.950
5.  Valtteri Bottas (Finlanda)    Williams-Mercedes      00:45.271
6.  Carlos Sainz Jr (Spania)      Toro Rosso – Ferrari   01:01.395
7.  Sergio Perez (Mexic)        Force India – Mercedes 01:19.538
8.  Felipe Massa (Brazia)        Williams-Mercedes      01:20.707
9.  Jenson Button (Marea Britanie)      McLaren                1 tur
10. Daniil Kviat (Rusia)        Toro Rosso – Ferrari   1 tur
11. Esteban Gutierrez (Mexic)   Haas – Ferrari         1 tur
12. Marcus Ericsson (Suedia)     Sauber – Ferrari       1 tur
13. Jolyon Palmer (Marea Brianie)     Renault          1 tur
14. Kevin Magnussen (Denemarca)    Renault           1 tur
15. Felipe Nasr (Brazilia)         Sauber – Ferrari       1 tur
16. Pascal Wehrlein (Germania)    Manor – Mercedes       1 tur
17. Rio Haryanto (Indonezia)     Manor – Mercedes       1 tur

In clasamentul general al pilotilor, conduce, evident, in continuare Nico Rosberg, cu 100 puncte, urmat de Kimi Raikkonen – 61 puncte, Lewis Hamilton – 57 puncte, Sebastian Vettel – 48 puncte, Daniel Ricciardo – 48 puncte, Max Verstappen – 38 puncte etc.

La constructori, podiumul este ocupat in ordine de Mercedes-AMG – 157 puncte, Ferrari – 109 puncte si Red Bull – 94 puncte.

Urmatorul Mare Premiu, cel de la Monte Carlo, va avea loc peste 2 saptamani si este interesant ce vor face nabadaiosii piloti pe dificilul circuit urban.